Mötesplatser för Skåne och för Bjäre

Fredag 20 oktober 2017

Region Skåne bjöd idag, fredagen 20 oktober, in till konferens om ”mötesplatser” och vikten av att vi skapar mötesplatser där medborgarna kan träffas – såväl ung som gammal. Temat var ”Att skapa framtiden i partnerskap”.

Liberalerna i Båstad deltog i denna konferens där man bland annat betonade vikten av att de ideella krafterna i samhället tillsammans med kommun/näringsliv kan skapa något bra för alla medborgare.

För oss Liberaler i Båstad var detta en bekräftelse på att vi som parti jobbar rätt i Båstads kommun. Vi jobbar sedan många år med att skapa attraktiv mötesplatser runt om i vår kommun. Vi har aktivt medverkat till att bygdegårdarna i Västra Karup, Förslöv och Östra Karup fått möjlighet att rusta upp sina lokaler till inbjudande och ändamålsenliga mötesplatser i sina orter.

Dessutom har vi medverkat till att Biblioteket i Grevie kom till stånd genom ett pådrivande Grevie Byaråd, lyhörda tjänstemän i kommunen och en engagerad ICA-handlare i Grevie.