Stopp för Bjärepartiets skolbesparingar

Hela Bjäre - varje dag

Fredag 24 november 2017

Bjärepartiets budgetförslag behandlades i onsdagens kommunfullmäktige och trots att kommuninvånarna tillskjuter över 30 mkr i skatt och fastighetsavgifter lägger Bjärepartiet många neddragningar i verksamheterna. Besparingar inom grundskola och gymnasieskola trots att Båstads kommun kraftigt faller i skolrankingen och vi är långt från vårt mål att vara 10:e bästa skolkommunen i landet.

Vården av våra sjuka och äldre kräver mycket pengar och årets budget är kraftigt underfinansierad. Extern konsultrapport visar att det krävs betydligt mer pengar för vår av våra sjuka och äldre. Trots detta är Bjärepartiet inte beredd att ge tillräckligt med pengar till vård av just sjuka och våra äldre.

Liberaler, Moderater, Socialdemokrater, Centerpartister och Miljöpartister ställde sig inte bakom Bjärepartiets budget. Och just vad som gäller skola och de gamla säger man: NU FÅR DET VARA NOG!

Därför tillsköt vi mer pengar till skola och till vård och omsorg och det blev också fullmäktiges beslut trots Bjärepartiets och Sverigedemokraternas motstånd.

Det kommer att lösa några problem, men långt ifrån alla. Men vi fem partier är beredda ta långsiktigt gemensamt ansvar för att göra saker och ting bättre på hela Bjäre. Hjälp oss få chansen i nästa val.