Entreprenörslunch på Företagsbyn

Torsdag 19 oktober 2017

För åtta år sedan instiftade Erik Paulsson priset, Årets Entreprenör. Syftet var att uppmärksamma, stötta och uppmuntra duktiga entreprenörer som verkar i Båstads kommun. Årets pristagare är Julia och Joakim Ormsmarck, BjärelivsGruppen.

Foto: Båstad företagsby

Varje år bjuder Erik Paulsson in alla pristagare till en lunch för att samtala om entreprenörskapet, dess utmaningar och möjligheter. Dagens lunch samlade ett femtiotal entreprenörer och gäster och vi fick ta del av Joakim Ormsmarck tankar om dagens och morgondagens mediamarknad. Företaget utvecklas starkt och man ger ut de lokala tidningarna Bjäreliv (månadstidning) och  BjäreNu (nyhetstidning) och Joakim avslöjade att inom kort kommer man att presentera Laholmsliv, en lokal månadstidning för just Laholmare.

För oss Liberaler är det både naturligt och viktigt att vi lyssnar, uppmärksammar och tar del av våra entreprenörers tankar och arbete. Basen till vårt välstånd skapar dessa företagare – sysselsättning och tillväxt. Företagsklimatet i Båstad är inte det bästa anser våra företagare, och främst är det kommunpolitikernas attityder till företagsamheten som får mycket låga betyg. Vi Liberaler deltar frekvent vid företagsmöten och företagsbesök därför vi anser att det är viktigt med täta kontakter för att öka förståelsen mellan kommun och näringsliv. Men det krävs ett politiskt ledarskap som tydligt vill förändra och prioritera företagsfrågorna i vår kommun. Vi Liberaler är beredda att aktivt prioritera företagsfrågorna för det är företagen och dess entreprenörer som ger oss de ekonomiska resurserna för att skapa en bra kommun att bo och verka i. Men då krävs det att vi får ert stöd i nästa val och en ny regering i Båstads kommun.

Vi gratulerar Julia och Joakim Ormsmarck till utmärkelsen Årets Entreprenör 2017 och vi riktar även ett tack till Erik Paulsson för hans stora engagemang för vår bygd och för initiativet till detta pris.